Най-дългоочакваните премиери на фестивала в Кан
Влиянието на филмовия фестивал в Кан не бива да се подценява. През 2019 г. спечелената „Златна палма“ изстреля корейския хит „Паразит“ към „Оскар“ за най-добър филм. Миналата година пък впечатляващият подбор включваше любимия на критиката „Най-лошият човек на света“ и спечелилия „Оскар“ за най-добър чуждестранен филм „Карай колата ми“.
Тазгодишното издание на фестивала започна на 17 май, а ето и кратък списък с най-интересните заглавия, които ще бъдат представени на него.
„Елвис“ (‘Elvis’)
Сюрреалистичната, обсипана с пайети лента на режисьора Баз Лурман за Краля на рокендрола ще включва дебютни изпълнения на Остин Бътлър и Оливия ДеДжондж (в ролята на Присила Пресли), както и предизвикващи истерия музикални сцени. Том Ханкс пък е в ролята на предприемчивия мениджър на Елвис, полковник Том Паркър.
„Звездите по обяд“ (‘The Stars at Noon’)
През 80-те години на миналия век в Никарагуа американска журналистка и британски бизнесмен се влюбват и се опитват да избягат от революцията в мащабната адаптация на Клер Дени по завладяващия роман на Денис Джонсън.
„Престъпления на бъдещето“ (‘Crimes of the Future’)
В стряскащия филм на Дейвид Кроненбърг – от чиито прожекции самият режисьор очаква да има напускащи залата – Виго Мортенсен играе артист, чиито органи претърпяват метаморфоза. Помагат му Леа Сейду в ролята на бляскавата му партньорка и Кристен Стюарт в ролята на следовател, който маниакално ги следи.
„Три хиляди години копнеж“ (‘Three Thousand Years of Longing’)
Преди да се завърне към франчайза „Лудия Макс“ (този път с Аня Тейлър-Джой в главната роля), Джордж Милър засне този фентъзи епос. В него Тилда Суинтън е самотна академичка, а Идрис Елба – джин, който предлага да ѝ изпълни три желания. Какво ли ще поиска тя?
„Време за Армагедон“ (‘Armageddon Time’)
Полуавтобиографична сага на Джеймс Грей, чието действие се развива през 80-те години в Куинс. Банкс Репета се превъплъщава в ролята на ученик, който се сблъсква със семейство Тръмп. Ан Хатауей и Джеръми Стронг са родителите му, а Антъни Хопкинс – неговият мрачен дядо.
„Ирма Веп“ (‘Irma Vep’)
Нова версия на едноименната класика от 1996 г. ще видим в Кан. Лимитираната поредица на Оливие Асаяс проследява филмова звезда (Алисия Викандер) в криза. Впускайки се с главата напред в нова роля, тя открива, че границите между факти и измислица стават опасно размити.
За нас
Мисията на портала „Страница 7“ е да обогатява и развлича. Да е алтернатива на посредствеността. Да открива, посочва и припомня нещата, които правят живота пъстър и смислен.
Пишем за красивото в културата, новото в науката, трансформиращото в технологиите, любопитното в лайфстайла и ключовото в кариерното развитие.
Надяваме се да ви бъдем полезни. Или поне да ви разсеем приятно.